gående helg

      Helgen är snart redan över och jag vet inte om den egentligen har gått så fort.

Igår tävlade lectic två klasser med felfria grundomgångar och i omhoppningen så släpptes stödet till handen och bakbenen slog ner bommar. Men jag är nöjd, har egentligen redan lagt tävlingen bakom mig. Men jag hoppas att jag får kläm på honom snart så att han får kroppen i styr. Det skulle vara så mycket lättare och roligare då. Men så är det när man köper hästar som man måste jobba med; alltid är det något.  :)

idag var det tävling med compis :)
han var duktig och fick en felfri runda i LD med en rosett. I LC blev det ett nedslag. Nedslaget berodde på att han har svårt att korta sig och hoppa ordentligt :P Men han var jätteduktig på sin tävlingsdebut och jag hoppas att Lovisa nästa år ska tävla honom. (Henne ponnyn är till egentligen).
Nästa tävling för compis blir på gladö.

Och duktiga nicole fick en felfri runda i den första och ett stopp i omh. i andra klassen. Hon är duktig hon :) Puss pårej lillan!!

Lite bilder från tävlingarna :)


Lecticccccccccccccc



 NicoolE


 Lilla compisss




Jag ska snart till stallet och rida de sista hästarna "suck". Ibland är det småjobbigt att rida när man bara kan vara.. men men, så känner nog vi alla- hoppas jag .!!  haha

Från att inte riktigt orka rida ikväll så får vi förhoppningsvis hem nya hästen så snart som möjligt.
Kanske tom imorgon om bes. blir av och¨allt går bra. Men, det skulle väl vara för bra för att vara sant! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0