NakeN

Dagen har varir lång..

Stallet vid 8 och tog ut lectic. Mowgli fick stå inne som sällskap till lumos mdan jag och mamma sprang på jakt efter tråd och stolp. När det var funnet följde nicool med och så delade vi av lectic+mowglis hageså att lilla "lumme" får gå ut också :)

När det var klart tog jag ut lumme till sig och nicole owgli. Mowgli söt som han är ör sina hopp 3meter rakt upppppppp i luften och ner och alla hästar är nu på språng.
Ropandes kommer mamma som har lectic som säger att jag måste skynda mig till att ta honom, han börjar hetsa upp sig.
Och när andra hästar springer, då är det kört för lectic, hjärnan utgår och adrenalinet kvarstår. efte tjugo småvolter runt mig så får jag ut honom i hagen med nicole.

Efter att hästarna lugnat ner sig så får mowgli och lumme inte vara i närheten av varandra. Nej, då kommer lectic som ska vakta mowgli, suck!!!knäppa häst!!
 Hittade en passande bild.

Sen mockade jag och sånt innan jag skulle rida mowgli som hade rullat sig. Så vi (jag+ncole) spolade honom lite men det blev mer än vi trodde så smutsen blev blöt. Bestämde oss för att spola hela honom och ta på ett galontäcke och ut med honom i hagen igen och så började jag rida lectic istället. Han var ganska bra, fick ta det halvlugnt idag efter gårdagens vila :)

Sen var det mowgli som också fick en lite lugnare dag efter sin vila igår även han. HAn var också duktig :)

Efter mowgli var det lummes tur. Han tyckte det var roligt och skrittade med raska steg med mamma och lilla angiehunden bakom. Red sedan på vlten lite. INte alls så spänd som en unghäst bör vara under dessa omständigheter1 men det är ju bara positivt :D Skrittade sen ut med nicole ett tag och mötte bilar framåfrån och bakifrån, moppe och cykel. Han som aldrig är van vid sånt under hans tidigare liv.

imorgon kan jag nog börja kräva lite mera av honom, huihaihiHUIihuIUhiIUhiuahuahiahaaaaaaaaaaaaa.. men det blir nog bra till slut :D

En lång dag imorgon också, men det tar jag då. klockan är mycket för mig nu!

God Natt <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0