ojoj!!

Jag ser att det var nästan två månader jag skrev sist. Jag tänkte ta bort den ett tag men den kan lika gärna vara kvar så kan jag använda bloggen när jag orkar och vill det. Som nu ;)

Jag läste mina två tidigare inlägg. Där det står skrivet om Mowgli i båda. Det fick mig att få många tårar, men det är över nu. Eller tills jag kommer se en bild i huvet på min älskade eller tills jag tänker på hur han är eller på någpot minne. Men, jag ska försöka hålla mig från det.
Han finns iallafall kvar, vi har inte gjort någon annons på honom eller så. Bara pratat med några privatpersoner genom datan.                                                                   Mitt finaste hjärta





Iallafall så stod det tidigare om att jag skulle prova hästar. Det gjorde jag. Jag red 5st under den dagenoch tittade på 2. Corina, 5åriga 160 hästen efter cardento blev min favorit och vi bestämde oss för henne :D 
Men till vet. besiktningen så tappade hon en sko och blevömfotad, så kunde inte genomgå besiktningen!
Vi fick vänta ca 3 veckor på en ny tid där hon var lite halt på framfotarna,.
Men vi väntade på en tredje besiktning.
Vi skulle till Sala, till Nettan. Mammas första kärleks syster som har haft kontakt i ca 40år. Vi åker dit ibland. Vi tittade efter om det fanns några hästar men hittade inga.
Tillslut visade mamma mig en häst som gått 120, 7år. Som stod i ett försäljningstall. Men jag vil inte ha en sån utbildad häst så tittade på hennes sida om det fanns andra intressanta hästar.,
Och det fanns det, en valack , 5år 167cm(lätt modell) efter Aerline H. Aldrig tävlad och sen i utvecklingen. Tyvärr är han skimmel men det får man leva med :P
Dagen innan Corinas besiktning så provade vi denna Lumos. Eftersom det var dagen innan var vi tvugna att bestämma oss samma dag.
Och Lumos, är en typsik häst för mig. Jag gilllade honom verkliiigEN!!! Vi ringde och sa att vi vlle ha honom.Så han har besiktning nu på måndag eller tisdag. :D Jag hoppas verkligen att han går igenom! Vi har fått vänta så länge på Corina. Jag vill inet vänta på en häst jag vet är den rätte för mig, haha.., Får väl hoppas att jag är den rätte för honom bara :P Annars var det väl inte menat att det skulle bli vi (a)
Jag ska försöka fixa lite bilder och ev film att lägga upp :)


Förövrigt så går det bra med hästarna. Elelr ja, mowgli är knäpp att rida för tillfället: Vill inte ta ned huvudet ens med hjälptygel och lägger jag på benhoppar och stutsar han åt alla håll, tar jag i munner så blir han hysterisk. Det är min mowgli det, försöker lägga fram sina åsikter bara :P

Lectic går bra, han ska få tävla på lördag. Första tävlingen sen i maj tror jag?  Sen behandlades han i kotor och blivit igånsatt under sommaren. HAn ska få mjuka upp md 1m och 110 på Nynäshamn. Det tar bara 10min dit så dte är ju skönt! haha :)

Dagen efter får Compis åka dit även han. HAn få deb. LD-LC på bortatävlingen hos sina nya ägare, fast det är jag som rider honom dock. Jag tänkte att han ska gå en till tävlingen LD-LC och att han sen ska vara klar för LB :)
Han är en welsh, 134cm och jättegullig och fina gångarter!

JAg ska nog avsluta det hära inkägget så att det inte blir så långt. Bara om hästar, roligt . elelr inte.. men det är vad mina dagar mestadels består av så ...
Nu ska jag klippa lite bilder på Lumos. Och på övriga hästar också kankse :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0