vad säger man

det går bra nu. jag tänker inte alls mycket på avslutet med mowgli. men när jag väl gör det, är det som att världen går under. jag känner mig så maktlös och som världens minsta atom. det är sjukt att det kan bli såhär av ja, utav en häst. hur kan min lilla ponny ge mig så mycket. vi kan inte ens prata med ord.
jag verkligen älskar när man kommer till stallet, när man gör något som får hans uppmärksamhet så står han och väntar tills man kommer fram md öronen frammåt och höjd nacke. han väljer att vänta istället för att återgå till sin mat.
eller när han inte hör en och så ställer man sig vid boxen och väntar tills han märker något. poof så står han där och ser så tilltalande ut. att se honom så, kan få mig att gråta på direkten. jag fattar inte hur han gör  men han måste ha någon begåvning. haha :)
på fredag ska jag och mamma och åka och titta på lite hästar.. en som kommer ta mowgli plats. uff!
det är en 5åring efter cardento. sto som haft föl och går därmed som 4åring under året. är dock bara 160. men många cardentoavkommor är små men väldigt spänstiga.. moch sån är ju mowgli,inte efter cardento men liten och jättespänstIg. men den här hästen är än så länge min favorit.

en 6åring efter robin z. ett sto det också som även den haft föl och går som 5åring iår.   och det är lite roligt med denhär hästen. för 2år sedan när vi lämnade iväg alex (förra d-ponnyn som mförst min syrra hade och sen jag). vi lämnade honom till förra ägaren. i det stallet så hade ägaren till stallet denna häst hos sig på bete. då kom det på tal omj att vi kankse skule låna den. men mer blev det inte av. och nu har vi stött på dne igen. men jag tror inte att det är en häst jag vill ha. lite för tung.

och sen en 8årigt sto. efter icro marco. är tagen väldigt sent och debuterade på tävlingsbanan i helgen.  sen är det förmodligen lite andra hästar också.
har jag något nyttt kommer dte bli mycket enklare att  lämna ifrån mig mowgli. fast dte kommer ändå bli oerhört zuperjobbigt.
jag ska inte rida förrän ikväll tänkte jag.. det blir nog agnska varmt idag.  men har redan gjort lite i stallet och tagit ut hästarna. lilla hunden angelina fick rida en sväng på både mowgli och lectic i hagen.. hon gillar det verkligen !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0