Du, du, du

När jag skulle sova igårkväll så kom det som vanligt upp en tanke hos mig.

Tänk, tänk när jag ska gå förbi mowglis box någongång och inser att den är tom, tom från min vackra varelse.

Tom från han som står där med huvudet högt och väntar på att man ska komma.
Står med öronen frammåt och har en tillgivenhet som ligger på 100
Står där och ser så inbjudande ut,
 att man inte kan gå förbi utan att stanna vid honom för att klappa eller ge han något mums.

Tanken att hans box ska vara tom från honom är svår att inse.
Tanken att inte höra hans ljuva gnäggning när man går förbi.
Tanken att veta att han står någon annanstans.
Har han då samma tillgivenhet?
Kankse, kanske inte.

Jag vet hur det kommer vara, ett helvete.
Jag vet hur det kommer kännas, som en turbulens.
Jag måste ta för mig av den tid vi har, den kommer inte igen.
Det kommer vara över en dag; värre än en sorlig film, som ett stort hål i mig.
det kommer vara över en dag, han kommer vara borta, han kommer flyttat in hos sin nya vän.







All i need is you
Take my hand and don't let go
For as long i got you i'll be alrigth
Take a step, let your feeling show
Cause i will always reach out for you
Theres so much we have done
But still so much left,
As we can do
I love you
&
All i need is you
Never let go
Please
You






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0