helvetet anropar :)

fyy fan!

jag har ont i framdelen av halsen(utanpå, ahha), ont i neckelbenen och supertrött i huvudet.

jag ska komma på vad som inet har gått dåligt idag, hah.. men det blir svårt.
Mowgli red jag i 1h45min.. galopperade och galoperade, men han var ganska duktig men fick ändå jobba på ordentligt!

för den som orkar så kan du få läsa min braiga dag i stallet de senaste 10timmarna..
11.57 springer jag ut genom huset innan jag larmat det. springer mot bussen som ska komma 12.01, men man vet ju aldrig! jag kutade som en halvt galen kärring och väl framme vid åkern så såg jag bussen, kutade fortare och kollade klockan, 11.59 (ovanligt). men iallafall så genade jag över åkern och hann tom att gå 10steg innan bussen hann stanna, jiha!!

lämnade väskan.
tog fram hinder.
mockade med åsa i hennes 5 boxar.
hämtade lumos.
13.15 hoppa lumos som var grinig för skänkeln idag och kom inte ihop ordentligt i hoppningen.. men han gör ändå framsteg . hoppade en serie med räcke,bom,bom,oxer,bom,bom,räcke..med 10.20 mellan räcke-ocer-räcke.. samt hade en vanlig diagonal oxer och ett diagonalt räcke.
skritta av . hämta mowgli påvägen in som är kvar själv när alla andra gått in.
14.45 spola lumos. spola huvdet som inte brukar vara till något problem. inte idag heller förrän jag drog grimman över huvudet och ville ha på halsen så att inte hans utegångsgrimma blir blöt till imorgon(brukar ha speciella grimmor när jag spolar).
han tyckte det var obehagligt att sitta fast på det sättet och slet sig.
sida vid sida sprang vi ut genom dörren. jag släppte, jag stannade, han stannde (duktig häst)..
spola klart.
rida mowgli i 1h 45min.
mocka de boxar som var kvar (3st) tog mycket lång tid då folk vandrade förbi och pratade och jag sjöng och dansade för hästarna, vilket dem uppskattar riktigt mycket :D haahaa
19.05 börjar rida lectic
19.25 hoppar av och går till compis box för att hämta honom på vägen.
skulle ta av lectic sadeln med compis i snöret i andra handen. lectic får vrådamp och sparkar mot c. c är lös. in med lectic i boxen och hämta c. borsta lite snabbt, sadla och allt sånt.. ta fram hinder, rida från ca tjugo i åtta till nio. han var jättetrött och väldigt anfådd. men hoppade helt okej ändå.

ska jag vara ärlig så låter inte dagen så uppriven som den egentligen var, men jag kan inte skriva vissa saker heller som har gjort dagen något dålig.

får väl se om morgondagen bjuder på något bättre.

imorgon är det jobb 7-12
rida 5 hästar (jippie)
göra iordning åt 5hästar (jippie)

nu ska jag inte vara sådann.. men det är inte alltid kul att ha hästar om jag ska vara ärlig-.. man blir så trött, man får så ont och ja, livet är hårt helt enkelt..

nu fick jag dåligt samvete , haha..
medan ja skrev det så kommer mowgli och lumos upp i mitt huvud, de två är de individer som gör om min dag.. lumos för hans utveckling och om hans framtid..
mowgli om hans fantastiska personlighet,, han är helt underbar ! han ska få mer pepparkakor imorgon, han fick kanske bara 10idag.. när jag sa hej då på kvällen såg jag att det lös pepparkakor i ögonen på honom, som han ville ha.. men jag var jättedum och gjorde något jag aldrig brukar göra. säger farväl för dagen utann att ge honom något av hans favoriter som han alltid får. hans pepparkaksögon kändes ordentligt i hjärtat kan jag lova(haha).. men joo! men jag lovade honom att han skulle få resten av hans burk som är kvar.. då blev han hyperglad och han såg lika underbar ut då..

gud vad jag skriver, och pratar hela tiden. jag får sluta med det.
jag är trött, jättetrött.. måste sova för längesedan..




God Natt Käre Barn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0