oiins

Jag har precis sett Robin Hood, det var väl en bra film.. höhöhö :)

I fredags(igår va ?) då satt jag på pudding för första gången på 5månader. han var superduktig och det slutade med att vi både travade och galopperade.
Idag så red vi igen och vi red själva idag på slutet utan lina, duktig totttoo :)
Red även lectic en sväng så att han fick röra på sig lite i kylan. Han är så långhårig så jag så jättegärna vill klippa honom. Jag tycker det är så mysigt när de är klippta :D
Men det kan jag inte göra när han står inne under dagarna och inte rids helt fullt.
Han fick iallafall springa lite på åkern. Det gillades och förmedlades pip, sparkningar och skutt. han är så gullig när han skuttar och piper :) ♥

Jag ska snart till stallet och leka riddare jag själv med mina hästisar, en i taget. Det kommer dom gilla, huhuuhh
Men mowgli är faktiskt bäst på det eftersom han kan alla sina konster. Stegra och sen attack, det är så vi leker, jag och mowgli :) + att vi alltid vinner, annars hade vi varit döda vid det här laget !!
Lectic ska få ridas en gång till lite lätt. Han är väl inte den ultimata riddaren, med sitt psyke.. hehe
Lumos har aldrig fått leka riddare, men han får ta det ganska lugnt så jag inte knäcker hans psyke med massa blodbad som han aldrig tidigare sett. ;D


Men nu, nu ska jag göra något annat än att skriva saker som får mig att låta helt knäpp i huvet som
"hej, jag är 18år och leker riddare med mina hästar, det är jätteroligt" Aja :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0