jaha

Sitter och gör knappt någonting :)

Ska tillbaka till stallet runt halv två. Då har jag kvar att mocka till greven, lectic och rida mina hästisar. De jag inte har kvar gjorde jag imorse, huuihuihiu!

Jag vet inte, men jag funderar på om att mowgli ska få 2tävlingar till? De går på södertörn, vilket är väldigt nära. Men det är LB-LA.. Men han bloir nog glad bara av att tävla tror jag :D Han har inte fått gjort det sen i maj.. stackarn, han som älskar att tävla och så är han ju en höjdare på det och har gett mig många vinster :D gullesnutt!
Men jag vte inte riktigt. Samtidigt är det LD-LC innan så då skulle compis också kunna hoppa, det vore kanon!! Men ja, jag vet inte.. huihuihuhui :D :D :D :D :D :D


Har också planerat att Lumos komemr få debutera nu under hösten. Känns som att det börjar bli dags. Nu kan jag bromsa både innan och efter hinder(haha ) :D
men, det är också i 'får se' listan ;)

Jag måste säga en sak, jag red ut på lumos i lördags. Red på en åker och gick över en väg för att gå in på nästa. men då ville han hellre gå över diket och gå mot industriområdet. Då fick han göra det.
Han gick förbi stenar och var duktig. Sen stannade han upp några gånger för att stirra på omgivningen. Han var skärrad. Hjärtat bultade ut mot mina ben och  jag kände hur han ansträngde sig för att förutse någon fara. Men det gjorde han inte. Han tog några steg framåt och jag bara stöttade honom påvägen. Tog några steg till och kunde gå förbi en farlig sak. Detta upprepades på 3 ställen. Han ville inte vända trots att han var så rädd, han tog mod att forsätta och hade sin vilja stark.
Skulle gå under en tunnel vi aldrig gått igenom. Från tunnelns håll vi kom ifrån så var det oljat vatten, riktigt läskigt tycker de flesta hästarna. Det tyckte även hna. Men han forsatte sen och gick igenom tunneln, kom ut i en annan, ny värld. Sen gick vi igenom ne tunnel jag gick med honom med när han hade kolik. Sen var vi nästan hemma och han verkade så nöjd över att vara tillbaka och funnit mer ro i sig själv.
Det jag vill säga med det här är att han kan vara rädd för saker, men han tar ändå mod till sig att inte springa faran iväg utan han försöker förstå sig på den. Det är så skönt att han är viljestark och litar på en genom bara en omhållande skänkel och en sjungande röst(hiuhuih) :) Puss på honom ♥
Dessutom börjar han förstå att vi inte vill göra illa honom, öronen är oftare och oftare framåt. det är jättekul att han börjar få förtroende, det måste han ha :) En till puss på honom ;D :D ♥


Nu ska jag duscha och äta kanske, eller något.
Har lagt över bilder från mammas kamera idag, finns några nedan att slänga några blickar på :)

PUssssssssSS

 Spider (cater)
 Lumos

 Teddybear Lectic

 Gullbääbiz får avsluta denna fotosession :)
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0