Igår, onsdag...

Åkte till skolan vid sju. Hade utrikeshanddel som första lektion till klockan elva, lite sådär halvtråkigt men det fungerar nog :P

Åkte samma tåg som mamma så vi kom till ösmo kvart i ett. Därefter åkte vi ner till baknen i nynäs och fixade mitt bankkort som jag glömt koden på, vilket jag inte hade när jag provade en sista gång :P men vi beställde ändå ett nytt kort, visa.. så att jag har större möjlighter att göra bussiness om jag så vill ;)

Åkte till stallet, kom dit vid halv tre, mockade och maten till greven. Red honom därefter och det gick bra!
Sen tog jag in mina pollar och red lumos. Han blir lite vild när det blåser, men det gick ganska bra iallafall. Han har fått tagit dt lite lugnt nu när han varit snorig och hostig..
Sen red jag mowgli, han behöver egentligen mer tid än de 20 min jag gav honom, men vi får ta igen det idag istället. Men han gick ganska bra han ändå :) Vill gärna släppa stödet och höja nacken, vilket han gör ibland och då ¨är det bara börja om från början, och nej- man kan inte hålla emot när han väl bestämt sig :P

Kvart över sex åkte vi med lectic till pontus för att träna. Han var verkligen dålig!
Han var fin i framridningen men kvar lite mycket i handen. Började hoppa och han hoppa inte till sig riktigt som han kan.
Rev småhinder alltförofta och hoppa en trekombination med hjälpbommar som var enkel, men han stannade och rev varje gång minst 1 hinder, kraschade utsprånget en gång som var en oxer och väldigt tramsig sådär.

Sen jag satte igång honom efter hans kotledsinflammationer i juni så har han inte känts riktigt bra på någon hoppning, kommer inte fram till handen och donkar i och vi känns inte så samspelta.

Vad detta har för konsekvenser vet jag såklart inte.

Vi ska tillkalla vet så får vi se om han är trasig igen, är han det så är frågan om det verkligen är något att ha som en hoppla häst ? som bli skadad var tredje månad. det går ju inte!

Men vem vet, han kanske är frisk och bra.. det kanske är jag som gör något fel, men det tror jag inte.. då böär någon ha sett det och jag b ör ha känt något :P men men.. jag ska inte dra förhastade slutsatser utan väntar tills vet har sagt sitt.  :)

Kom hem till huset vid halv elva. gick och la mig direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0