Nästa inlägg-inte kul!

Igår hade jag på mig mina tretorn stövlar i 14h. från 7-21. Efter de första steget kändes det att jag skulle få skavsår, om jag fick! Sen skulle jag duscha och det sved som bara den! så då skulle jag göra nåfot och slog i en jättevass kant så utsidan av foten började blöda, smikdig som man är ibland ;)
Den gick jag och la mig på dirrrrrren, halv tio!

jag ska snart till stallet och lämnar mitt braiga sällskap maja kvar här!


Gårdagen gick ut på att jobba 7-12.
Mocka och fixa åt 5 hästar.

-hoppa lumos
-hoppa laffair
-rida greven som hann hoppa några språng innan lektionerna började.
-Ta ut compis en sväng
-ta ut mowgli en sväng :)

Sen var väl klockan sju och då hade mamma precis kommit som egentligen skulle kommit klockan fem. Men, morfar hade ramlat igen och skulle til sjukan så det var bara för mamma att åka dit vid fem. Men hon kom hem relativt snabbt ändå! Morfar hade bara stukat handen och inte brutit den som kvinnorna på hans place trodde. Så det var bra :)


Vid halv 8 började vi städa spolspiltan så det var klart inför städhelgen! Och deg blev det :)
Under helgen ska vi bara städa boxarna men det kommer gå ganska fort för vi har städat av dem lite då och då- det är gallren som kommer ta tid.
Och så tröttt jag var hela långa dagen, och ingen vila kujnde jag ta heller för då skulle jag aldrig bli klar. men satte mig ändå i boxen en stund med lectic och en stund med lumos innan jag hade sista hästen mowgli kvar att rida. .. skööööööööööööööööönt ! hade sällskap med nicccicoll då också som trodde jag var ledsen, men deg var jag inte vad jag vet ?=)
Hela dagen kändes det som att jag bara kunde somna närsom om det var så, nästan iallafall. Kan bero på att jag bara åt ett äpple sen morgonen och höll igång fysiskt? men mamma skulle kommit tidigare än vad hon gjorde, om man kan skylla på det.


Nu blir det lite hoppit här men luoms har verkligen gjort framsteg! Det går att korta galoppen och han väntar på hindren!!! Jättebra :D Men.. efter hindren är det fortfarande problem, han blir stark. Men vad kan jag kräva efter snart 4 veckors havande och en häst som bara kunde springa med stor galloppppppppp. han slänger inte med huvudet och han kommer mer och mer fram till handen!
Jag vet att denna häst kommer passa mig jättebra när han blir klar :) Han har en fin personlighet och är ganska öppen när han har fått lite förtroende för en.
Han kommer förmodligen inte komma upp i samma relation som mowgli, men ändå- att veta att han har det där som jag älskar hos hästar, den ödmjuka men samtidgt fast fokuserade humöret.. Kan man säga så? mn det är svårt att beskriva och inget jag tänker göra heller, noabndlhbdgh

Laffair hoppade ganska bra, nu var det månader sen hon hoppade men hon gjorde det bra! blev hög i nacken bara, men men :)

Övriga hästar gick bra !

Vilket långt och svårläst inlägg! men vilken tur att jag slipper läsa det iallafall :D hahahahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0