Onsdagdagdag, torsdagmorgonmorgonmorgon

 Onsdag kl 7.06, Tåget mot centralen.
Ca 8.13, t-bana till tekniska högskolan
Ca 8.20-8.35 gå till skolan
8.45-11.00 Utrikeshandel


Sen åkte jag till stallet, hade bara mina hästar så började att rida lumos vid ca kl 2. Gick bra! Han har blivit mycket starkare i sin galopp och kan använda sig utav fler lägen än bara springa fort som hönan.
Efter det var det mowgli och han går bra och är jättefin när han väl går, men ibland så blir han så sur och envis som han är skakar på huvet och stäler sig lite smått på bakbenen för att jag inte ska kunna hålla i honom. Efter 2-3 min får jag äntligen ett stöd och han går finfint tills han säger upp sig igen. hhaahhaa, den där mowgli alltså !

Sen red jag lectic, mamma följde med ut i skogen och vi gick i en ny skog. Vi hittade svamp som mamma gillar att plocka och lectic och jag gled runt där och lekte riddare när vi fick uppochner i skogen och stod på högsta toppen av berget(men jo, faktiskt lekt vi det) :D

Mamma mockade idag, det har blivit mycket senaste tiden, en gång i veckan på vardagarna och oftast båda helgdagarna.. Men jag kanske får lite mer tid när jag blir äldre och har mer saker att göra ? det kanske blir så på något vis fastän det låter korkat..

Sen åkte jag hem och sen kom nicccicooll och bodde här. Vi pluggade hennes läxor lite och hon ville se terräng på tv'n men jag tyckte att vi såg tillräckligt med hästar om dagarna. Tittade lite men slutade med att jag stängde av tv'n.. haha !!!! Jag är ganska taskig ibland, men sen ville hon ändå inte sätta på tvn. skitsamma, inget förnuft i detta att ta in.
 Det var värsta vädret på natten, åska ,  blit och mycket regn- mysigt ioförsig. Sen helt plötsligt var det något som nästan morrade och gjorde konstigt läte, men det vara bara småleksaker vi fick någongång som jag kastade ner i en låda igår.. han var väl lite rädd för det påstådda vädret utanför så han hade väl legat med oss i sängen egentligen, men ingen hämtade hoonom, stackarn!

Idag torsdag sååkte  vi till stallet vid 7, fodrade+jag ut hästarna och gav dem mat ute. Sen tog vi halv 8 bussen, jag gick av hos mig och hon forsatte mot skolan.


 
Världens bästa elin, iof den enda elin ;)


Efter riddarturen fick han äta, han var hungry och tog massor ocg slemmade ner alltihopa,
vilket inte syns så bra på bilden ..Gulligull


Tjockis- Livsnjutaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0