snepersien

OJojojojop, började se vampiers suck.. fy vilken dålig film, eller ? haha :)

Tömkörde mowgli när jag kom till stallet vid lunch, red greven-gick hyffsat bra.
Sen red jag lumos. Män så fin han har blivit!! I början när han var här så var han lite väl stark i vsidan och tjurig mot skänkeln, slagig med huvudet och svår att få kontakt med i munnen. Men han är ganska 'lättlärd' och dessa bitar sitter mer eller mindre på plats. Han kan variera galoppen mycket bättre, oftast stadig med huvudet, tillräcklig kontakt med munnen  och liksidig. Men han är lite tjurig mot skänkeln speciellt i fattningar. Men att han är tjurig är inte så konstigt som RA sa att han var väldigt spänd vid bog och sadelläge. Mn det har blivit myckt bättre nu och nu provar vi även en ännu mer bättre sadel.

Efter brum var det lectic som jag skulle skritta, men mamma ville skritta och att jag skulle ha lectic i koppel. phu!

Men hon fick rida ca 40min medans jag gick med hundarna samtidigt. Och hästan fick hon hålla koll på själv tills hon blev vettskrämd bara han kollade åt något håll(alla som vet hur min mamma är att rida med förstår vad jag menar, haha ). :)

Nu ska jag vara lite ambitiös och plugga i ca en timma. PLuggade ca 2h på fm men man kan väl aldrig göra för mycket ? :S

Bilden  är säkert 3-4år sedan- men jag gillar äldre memorika bilder :D

 me love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0