Azum!



Lumos känns så fin i munnen sen tandis var här..usch så han kändes innan! Men nu är det bra och det känns strålande bra :D  eller ja ..hans ridbarhet är väl inte så strålande för tillfället..men det tar väl några dagar innan det känns hyffsat normalt..måste vara i april/maj som han började kännas dålig..sen har han vilat och varit under igångsättning..men nu så!

Ska bara se hur lastningen går på tisdag..går det bra så blir det tävling för honom 30/7 på kildalen..ligger i nyköping ´fast det låter som andra sidan sverige.. då blir det 90+1m, så han bara får skutta lite en gång :D

Annars så är den närmsta tävlingen härnäst på aspvik den 20/8. Två 1m med både lypto och lumme.
Sist (jag tror att det var sist men det var ändå ganska många år sedan).. då tävlade jag mowgli på just den 20e augusti på roo gård i LA.. skulle hoppa en oxer men som många gånger tidigare och även efteråt så räckte vi inte till utan vi gick omkull och jag fick hjärnskakning. Men det gör inget. Mowgli kompletterar alltid så mycket annat , inte nu när han inte finns kvar dock... och det suger ju verkligen. Jag skulle vilja ha honom som mitt gossedjur. Då skulle jag kunna ta honom med mig när och överallt jag önskar. så är inte läget nu. Och det är ännu värre. Jag saknar honom ju, varje dag. Men som om inte varje dag skulle räcka så saknar jag honom flera gånger om dagen. Spelar ingen roll hur många månader och dagar som går. Alla är de lika smärtsamma och jag gillar inte när diskussioner kring honom dras upp. Jag tänker på honom tillräckligt mycket ändå-leave it unspoken



Men iallafall så ska det blir kul att få igång lumos igen. Han är en rolig grabb han, på många sätt och vis. Men även stökig många gånger. Men det blir nog bra tillslut detdär. Faktiskt så känns det som när man skaffat någon ny häst- man ser fram emot morgondagen då man ska få rida hesten. Inte riktigt men typ så..ska iallafall bli kul :)


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0