no worries or cares

Igår regnade det. och jag red ute på alla i regnet, underbart tycker jag :D


Jag gillar verkligen att rida i regn men det sker för sällan! Dessutom är det bra för hästarna att arbeta ute i det så att de inte blir bortskämda och springa inne bara för att det regnar!
Det enda som är jobbigt är väl,

•att efter ca 10min är tyglarna så blöta att det är mjuka och de bara glider. Då får man snurra in dem i ett annat finger så man får ett grepp. så ska man verkligen inte göra egentligen.men jag brukar inte alltid göra som man ska.
•ta av sig de genomblöta kläderna som sitter fastslimmat



Idag så har jag lite ont i framförallt högra ringfingret efter att ha hållt tygeln så hårt. + att både lypto och greven hade en starkare v-sida så mamn fick verkligen jobba med den handen... :)


Greven gick faktiskt riktigt bra igår! han var inte alls greven-stark utan bra!
Lypto var riktigt fin och börjar kunna länga traven lite nu, det kunde vi inte förr!
Lumos är vild, men han är ju glad och jag är glad att få sitat på honom :D


 

Idag blir det att bara rida Lumos&Calypto :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0