Sommaren 2011

Just nu lyssnar jag på World at large-Modest house :D
Jag har planerat lite och funderat..      Så ;

Nu är hela sommaren planerad. Nu ska planerna endast fullföljas...vilket inte alltid är det enklaste ;)


De följande veckorna kommer att forsätta som de gågna..Jobba,skola(?), hästar, hästar,hästar.
Veckorna som följer..vet ju inte vad det är för vecka men skriver datum samt vecka 1,2,3 osv ;) hiuhiui
Skriver bara de dagarn som är något jag måste komma ihåg.. hästarna har jag ju som vardaglig rutin ;D


V1 23-29/5

tisdag. jobba 7-12, 14-15
torsdag. Calypto ska hoppas sista gången innan tävling i helgen.
fredag. jobba 7-12
söndag. Calypto ska göra debut på tävlingsbanan :D
95cm+100cm på mälarhöjden.

V2 30/5-5/6

tisdag. jobba 7-12, 14-15
fredag. jobba 7-12
lördag. Tävling med calypto och lumos på stockholm ftk
Calypto går en 100cm. Lumos går 100cm + 110cm. (andar starten 110)

V3 6-12/6

tisdag. jobba 7-12, 14-15
fredag. Studenten :) Jobba 7-12
lördag. Tävling på märsta med L+C :)
Calypto går två styckna 100cm. Lumos går 100+110cm :)

V4 13-19/6

Ledig nu tror jag från både skola och jobb??
Annars bara trimma hästarna men ändå ganska lugnt efter tre tävlingshelger i rad för C.

V5 20-26/6

Under denna vecka blir det att packa för både mig och hästarna..Varför? läs nedan ;)
torsdag. Tävling på skästa. Calypto går 100+110, debuterar alltså 110 :D
Lumos går 100+110 :)
Skästa har jag varit och ridit för Louise Haga på båd ebubblan och lectic. Jag tycker att hon var väldigt bra att träna för. :D

Efter tävlingen blir det att åka till Nettan i sala. Där jag många gånger varit både med och utan häst och jobbat på hennes katt och hundpensionat.
Lumos och calypto får följa med och vara där med mig på lite 'vila' i under lite mer än en månads tid.

V6-9 27/6-17/7

Ge hästarna fint med bete samtidigt som de får komma ut på nya mysiga vägar medans de måste arbeta och hålla sig i trim :D
Vi kommer åka till charlieoch ullis och träna+sko hästarna någongång under denna period.

V10 18-24/7

fredag. Tävling på folkärna. Calypto går 100+110cm. Lumos går 110cm.
lördag. Tävling på folkärna. Calypto går 110cm. Lumos går 110+115cm.

För lumos kommer dte inte vara så hårt att hoppe 3 klasser. Inte med den energin som han besitter! ;D
För calypto kan det kanske bli lite tufft. Får se om jag tar bort en klass elelr om han faktiskt har kommit igång tillräckligt för att hoppa 3 klasser på 2 dagar :)

V11 25-31/7

Pårbörjan av veckan måste hästarna ta det lugnt och joggas efter tävlingsdagarna.
Onsdag. Hästarna måste arbetas
Torsdag. Hästarna måste arbetas.
Fredag. (Tävling på Avesta)
Lördag. (Tävling på Avesta)
Söndag. (Tävling på Avesta)
Det finns ingen propp till Avesta så jag vet inte riktigt vad det är för oliak klasser per dag.
Tanken är att calypto ska gå 100-110cm medan Lumos ska få debutera 120 om han känns så väl. Men dte är endast om han känns bra, jag tänker inte låta honom hoppa det om han inte är redo för det ! :)

Efter Avesta så blir dte hemgång på riktigt. Hem till Stockholm :D

Då blir det lite jogging de första dagarna innan jag kommer ställa av båda två i ca 2 veckor.
Under dessa 2 veckor har jag tänkt att åka till syrrans lägenhet i placet alanya, turkiet :D

När jag kommer hem blir det igångsättning av hästarna.
I slutet av september/början på oktober så tänkte jag starta tävlingarna igen..inte lika hårt som de kommer få gå under våren/sommaren dock.
Tanken är att de ska gå ner en klass och 'börja om'.


Det var en ganska klar och finslipad planering inför sommaren.


Sammanfattning ;)   :

Hästarna kommer få mer rutin på tävlingsbanan/platser samtidigt som de kommer gå upp till lite högre höjder. De kommer f en ganska intensiv sommar fram till augusti då det får vila (även jag ;)  ).
Efter vila blir det igångsättning inför höstens planer.
Min sommar kommer inte innebära att jag får träffa mina vänner eller njuta av svenska sommaren. Men det gör inget. Jag får ju umgås med mina finaste pojkar(utom Kungen då :(    )



LUMOS                                               CALYPTO




KUNGEN MOWGLI
(kunde inte låta bli att ta med honom också)...som vanligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0