ED EN, like the sky

Precis hemkommen från stallet.

Kom dit vid halv sju. Fodrade.
Gjorde sedan maten åt C+L. Efter det mockade jag osv :P

Började rida Calypto kvart i åtta till halv nio?
Spolade honom och tog ut greven.
Ställde in lypto gjorde iordning lumos.
Sen kom gunnar. då fick lillen skos.
Sen red jag lumos.
Tog ut hästarna och tog 11bussen hem.

Calypto har jag inte ridit ordentligt nu sen i tisdags/onsdags. Jag tycker att han behöver få det lite slappt ibland eftersom han varit så duktig när han ska prestera..så då har han fått lite arbetsledighet :D tsss
När han inte rids ordentligt så vill han inte komma fram till handen. Han kan inte gå framåt jämt utan iland ska han stå och piaffa med frambenen, hoppa framåt eller bara komma ur obalans. Så idag blev det mycket halter/övergångar/tempoväxlingar. Blev bättre på slutet. Men det kommer nog ta imorgon också innan han är 'normal' igen :P


Lumos.. började helt ok mot vad han brukar trots vila igår+fredag. Men han blev rund och fin på slutet :D







Every day Every nigth
Im going down on my knees for you
Baby, baby I love you




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0