Calypto 2012

NU, Calyptos bästa och sämsta från 2012
 
Calypto har gjort endel starter i både hopp och dressyr och går verkligen framåt i sin utvecklingen utan att vi har fått några större bakslag.
 Har under året gått tom 120 hoppningar och kvalat 130 snabbt. 
Vi har ännu inte börjat satsat på tiden då han lätt blir spänd från framridning/-hoppning om han möter någon för nära. Då blir han svår att "hålla på mattan".
I dressyren har han utvecklats enormt! Jag har dock inte lagt upp så mycket filmer från dressyrtävlingarna.
 
(På filmerna nedan vill jag att du jämför halsen och huvudet. vilket stor förbättring det är att den har kommit ut mycket mer. Det är en svår sak att rätta till med det gick på bara några månader med Calypto! )
Sämsta hoppningen:
 
Jag hade honom ingen stans. Inte framför, inte bakom, inte åt något håll. Jag har inte så mycket mer att säga om denna. Vissa starter glömmer man helst bort även om de är värda att minnas :)
 
Årets bästa hoppning:
 
 
 
En sådan otroligt fin ridbarhet på denna häst som kämpar med mig även när han flippar ut ibland så lyssnar han. Så otroligt beautiful <3
 
 
 
Eftersom vi fick sådan hög procent måste det innebära att detta var den bästa dressyren även fast den inte var klockren.. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0