Can you feel the love, this is love this is love this is loooove

Igår var det jobb 7-12 men hästarna fick gå ut innan.
Mamma har varit snäll och mockat så jag har inte gjort så mycket annars.
Igår red jag Rozqoo som först efter ca 2veckor. Han började med att vara ganska lugn. När vi kom till galoppen var han CRAZY!! Han kunde inte galoppera rakt, korsade galoppen och gick inte fram för skänkeln och när han väl gjorde det.. ja, då gick det fort!  Men efter att han brallat av sig lite så var han ridbar!
 
Och han är lite som Mowgli och Lumos, han blir inte stark av att vila (som många andra blir) utan han blir mer att han släpper kontakten och inte vill vara mellan hand och skänkel(men det är ytterst lite) men inget som var svårpåverkat för han har en himla fin ridbarhet :D
Men det är kul. Calypto, Laban, Rozqoo är väldigt fina att rida och inte så svåra på så vis. De har andra saker som gör dem svåra. Och vad det är? Bland annat att dem är skygga allihopa!!
Så just nu rider jag 4/6 hästar kontiunerligt som är skygga för att komma andra nära (Calypto, Laban, Ludde och Rozqoo). Nästan så man undrar om jag gör någonting :P
 
 
Så idag blir det att rida Rozqoo och Calypto. Jag har inte ridit någonting dessa dagar jag inte mått så bra.
Egentligen skulle jag behöva tömma Laban också. Får se hur det blir med det...
 
Väntar på att filmen från Dag 2 ska bli klar.. Började med den kvart i 7 och nu är det ca 80% kvar som ska laddas upp efter att det tog 15min att spara filmen.. Skulle vara skönare med ett snabbare program..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0