We're not Romeo, not Juliet. It's just me and you!

Nästa tävling är på Botkyrka 10-11/3

Då ska Lumos gå 100+110 på lördagen.
Calypto går en 110 på söndagen.

Helgen efter det har Calypto en 110 igen på Södertälje.
Helgen efter det igen har Calypto återigen en tävling. Men bara en start på Södertörn så det är inte så jobbigt för honom.
Denna gång 115cm


En Calypto



En Lumos

Snart är det väl dags att försöka få Lumso såld.
Både skönt men tråkigt. Han är en sådan udda varelse som är så härlig att rida. Inte minst skritta och galoppera ut på.
Det känns som att han skulle kunna ta en jorden runt och han skulle vara lika pigg och glad när han kom tillbaka.
Men det ska bli skönt att faktiskt bara ha en häst.(sen får man väl se hur länge det blir ) :P

Sist jag bara hade en egen häst.. det var först tiden med bara mowgli. När vi hade lämnat tillbaka b-ponnyn Algot som vi lånade.
Men det var inte sålänge jag bara hade en häst.
Syster skaffade storhästen Bisse  och jobbade en del.
Jag red hennes d-ponny Alex mer och mer och tillslut köpte hon Bubblan. Då tog jag väl över Alex helt och hållet. Kommer ihåg att jag ganska ofta red alla fyra efter skolan(grundskolan) för att syster jobbade mycket.


Jaa.. sen var Bisse tvungen att tas bort. Sen lämnade vi bort Alex.
Syster slutade rida och jag hade mowgli och bubblan.
Mowgli presterade som vanligt när han var frisk(men var trasig en hel del :(   ) medan Bubblan bara gjorde bra ifrån sig i första klassen med en vinst och uteslutning i den andra.
Vi tröttnade på detta och lånade ut henne till ridskolan här samtidigt som jag köpte Lectic.
Kunde blivit en fin häst! Vi tävlade 120, vinster+placeringar tom 110.

Sedan köpte vi Lumos för att vi skulle sälja Mowgli.
  Hej Lumos 
Hej då Mowgli

Mowgli lånade vi ut i januari 2011.
Pågrund av en oförklarlig hälta på Lectic som kom och gick fick vi efter några månaders försök ta bort honom. (Så idag skulle jag egentligen haft Lumos och Lectic!! Undrar hur livet då hade sett ut :)  )

Lectic togs bort i febuari 2011
Så här hade jag faktiskt återigen bara en häst(Lumos)  i 2-3månader innan vi fann den finaste hästen man kunde hitta, Calypto!

Och idag, snart ett år senare har jag Lumos och Calypto.
Förhoppningsvis så ska Lumos vara borta i April(ett år efter vi köpte Calypto). men tiden går så fort så det blir nog inte alls så... Men det vet man ju aldrig ! :)



Första klubbtävlingen på Nynäshamn, 2004?

Men denna charmören King Mowgli är och kommer alltid vara grunden till den jag är idag.
Jag har så mycket jag skulle vilja ge honom för allt han gett mig.
Synd bara, synd att han inte förstår det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0