For the first time

I lördags var det tävling på Stäket med Calypto.
Andra tävlingen i avd.a :)

I första klassen var vi 0a i grunden. Tog snäva och snabba svängar. Dock så hade jag något lite ytterskänkel till en kombination så han blev inte tillräckligt rak och fick då med sig en bom..men han måste få lära sig att hindrena kommer snabbt ibland. Han är inte lärd på det ännu :P
Annars var han fin där och om man ska skryta så var han 2 sekunder snabbare än alla andra. Och då satsade jag ju ändå inte allt eftersom han är så pass orutinerad. Så antingen var de andra långsamma eller så har Calypto så mycket mer att ge! :)

I andra klassen var han trött. Blev att han tappade galoppen i svängarna så vi fick endel ojämna språng .
Men 0a var han i grunden. Halkade i en sväng i omh. under tre språng så det blev obalans. Vi fick 'ett stopp' så tog det ganska lugnt resten av banan!


Ska bli riktigt kul att se vad han kommer att erbjuda i framtiden!´



Detta var den andra tävlingen med Calypto som vi åkte hem utan rosett/-er. Fast hade han gått avd.b hade vi ju fått två med oss ändå.. men men

Första gången utan rosett var på Sockholm, andra tävlingenför honom. 100cm
Det blev ambulans till ryttaren innan mig så hästen min blev spänd och vi var inte alls samspelta(det var inte så samspelt i början av vår tid..men nu känns det som att han litar på mig mer än han borde, haha)

Såhär såg det ut..Spänd, motig, svag, försiktig häst med en ryttare som mig. haha..
Men resultatet av oss två idag är iallafall bra idag.

Jag säger det även fast jag säger det så ofta; fantastisk häst!






Igår var det stallet.. mocka och sånt dära...
Mamma gick med calypto en sväng. laban åkte på clinic och sen kom syster och red ut på bubblan medan jag tog greven och sedan tog hon en tur på lumos och jag på ludde.
Vilket innebar att jag endast hade 2 hästar att rida under dagen! :)


Greven och Bubblin fann varandra :)


Sys och Bubb



Busig Greven


Bästa Lumos och Sys

Full fart..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0