Will you ever be the same?

Imorse var det fodring och det vanliga; ta ut hästar, mocka, göra maten inna det var dags för att börja rida.

Började att rida Ludde mellan 8-8.30 Okoncentrerad på allt runt omkring. Annars ganska bra :)
Sen var det Laban, stark och motig, inte så bra.. han var väl trött efter att Pontus tränade honom igår.. :(
Efter det var det Greven. Oj! Måste varit bästa gången någonsin!! :) Lång, låg och lugn. Han är så himlans fin han egentligen. Han kan ju så enkelt om han bara vill..
Sen var det braiga Calypto. Fick bara bli lite joggad efter tävlingen i lördags, en skrittdag och två vilodagar. Men indag fick han som sagt lite jogging i bakfickan.
Till sist var det Lumos. Red på bett idag. Faktiskt bra! Red med lite kontakt vilket han föredrar ibland men ibland vill han gärna ligga på och ta upp huvudet.. Men Icke sa Nicke. Lumos Lumos..

Men. Dagens 1a pris går till...............   Greven :O :)


Sommaren 2010, Greven.



Klockan 13 var jag klar och gav hästarna lunch. Gick till cafeterian för att plugga, äta osv..
Ska ut till stallet igen om någon timma.
Ta in för att åka till skolan vid klockan 18.



Igår var det så himla skönt väder ute så Lumos, calypto och greven fick vara ute till strax efter 19.30 Så de var ute nästan 13h  Jag ar hört att frisk luft är bar iallafall..muhähä
Men det verkar inte gå någon nöd på dem. Det är svårt att veta om de ogillar det när de inte visar något tecken på det..
Det var svart och riktigt många stjärnor.. 0 gradigt och najsigt! :)

 
Lectic, Kungen och Mor :)




jag menar. tänk alla gånger man har suttat och skuttat på hans rygg. alla språng man har hoppat med honom(över hinder eller utan. han gillade att hoppa runt ändå). tänk alla gånger jag har friserat honom, sadlat honom, lett honom. tänk allting som jag har gjort med honom. han har varit så många år av mitt liv. dagar efter dagar. dagar jag har varit trött på honom för att han ska vara så envis och tro sig veta bäst. men man kan inte vara arg på honom. det går bara inte. jag har försökt men han får en alltid att bli glad, alltid! allting jag har gjort med honom. allt tokigt som att rida bak och fram och lita fullständigt på honom(såklart utan sadel och bett), allt roligt som alla vinster han har gett mig, allt jag har gjort med honom ligger på min näthinna och jag snuddar det flera gånger om dagen.
Jag förstår inte hur allting bara kan ske på en dag, på en sekund. Från allt till ingenting.
Jag kan inte beskriva denna ponny. Jag kan inte beskriva vad jag känner. Jag kan bara säga att jag skulle göra allt för att han skulle må så bra som möjligt. Det skulle vara så mycket enklare om han kunde tala till mig..

The past is the past


This kind of crazy is what I like, you've got me losing my mind


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0