A new world

Idag var det jobb 7-12
Innan det var det fodring samt uttag av Lumos och lillen.
Lumos som verkligen ÄLSKAR snö blev såå glad! Ner med huvudet i snön och frustade.
Sen såg jag honom vild hela dagen i hagen+ vid den 'stillsamma' uteritten med matilda och beata i skogarna och tunlarna och hej var vi gick!

Efter 12 var det iallafall att forsätta mocka.. lumos,calypto och laban.
Sen longerades laban innan jag red calypto och därefter lumos.
Calpto fick en barabacka uteritt i skogen och han var så glad :D
Lumos red jag som sagt ut på. Barckacka och i hans bettlösa träns tillsammans med matilda och beata.
Man kan väl inte säga att det var en lugn ritt..
började med att vi skulel göra kurragömma.
De två gick iväg medan lumme stod och åt. Plötsligt tar han upp huvudet och ser att de har kommit ca 50m bort. Han blir mer eller mindre hysterisk ochh kastar sig rakt upp i luften tvågånger innan han springer mot dem bockandes(jag låter honom springa då bromsen inte fungerar sådär toppenbra och dels för att det är dumt att ta strid när det kan vara halt).  Han är för rolig!! sen när har han brytt sig om andra hästar? han har alltid varit så självständig!!
Sen gick vi iallafall in i skogen och forsatte leken där.
Ja.. jag ska väl inte nämna allt för det blir så  mycket då.. men det var en Mycket Händelserik ritt för alla 3!
Vem som helst av oss hade kunnat åkt av när som helst.. så vilt var det även fast vi bara skrittade!!Knäpphästar!


Bästa hästen Calypto!



Nu ska jag åka till syster och malin och se på film. Ska försöka hålle mig vaken bare.


My name is Olly, Nice to meet you can I tell you Baby?
I just wanna.. ohoo ohoo baby.. I just want you to dance with me tonigth!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0