Where I belong

Åh, han fanns kvar. Från 200m kunde jag tydligt se att det var den fantastiske Muggen!
Jag har flera gånger känt -om inte hela tiden att han inte skulle finnas kvar längre. Att han är på något annat ställe.
Jag kan inte se framför mig hur han får mat varje morgon, blir utsläppt, borstas, sadlas, klipps, rids, tävlas, åker transport eller vad som helst. Jag har svårt att se att han gör det när jag inte ser på själv.
Men ojojoj.. så liten bästaste kärleken Mowgli är. Det var inget jag kom ihåg!! Helt underbart söt och kärleksfull. Mindre men bäst, så har det alltid varit(om man ska skryta lite).
Usch, alla minnen och tragedier, all kärlek och ännu mera minnen. Han är helt enkelt bäst!
När jag gick följde han efter. När han gick stannade han och tittade om jag följde efter. Då kom jag efter och  när jag var vid honom forsatte han till ett annat ställe tills han var nöjd med platsen. Det var som vanligt när vi umgicks i hagen. Finaste han.
Det är så kul att se ännu; Jag står med mowgli och så kommer en annan häst. Jag smackar och försöker vifta bort den. Göra saker så att hästen försvinner. Och det bästa är, när jag försöker få bort dem. DÅ står han bakom mig och väntar tills hästarna försvunnit(som om han vet att det inte är honom jag vill ha bort(det var ju änndå ett år sedan vi sågs sist så visstkan han väl glömma).
Jag vet inte men han är bara så fantastisk och jag önskar att jag bara kunde få ha honom hos mig dag som natt. Sådär som jag egentligen är van vid.
Han är alltid den jag har umgåtts med vad det än har varit. Sen jag var 11år. Hela 11år!!
Alla minnen med kungen är bara för bra för att vara sanna även de jobbiga.
Varje gång han har blivit skadad har det varit en pers.
Jag kommer ihåg en försommar. Vi åkte Till Bengt R och han genomsöktes. Han tyckte att vi skulle vänta under sommaren och sedan åka till klinik för att genomsöka ev. spatt. Han sa då att det kunde vara så mycket så att man inte kunde göra någonting åt det..alltså att han skulle triangelmärkas..
Tro mig, det var den värsta sommaren i hela mitt liv! Tillochmed värre än den första sommaren jag hade utan mowgli nu 2011 Usch och fy!!
Men det slutade med att han hade lite pålagringar som inte var direkt påverkande för honom.
En dag ska jag ta min ädla häst och leva livet ut. Spara tills min död för att sedan färdas ut på flykt tillsammans.
Han är min ängel och jag tycker det är jobbigt att leva utan honom. Han Är för bra för att vara sann! Jag kan skatta mig så himla lycklig som äger en sådan otrolig varelse.

Han är en kärlek som man kan köpa för pengar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0