For yu my love

Precis hemkommen från hästisarna.
Började morgonen med fodring, utsläpp av mina och majoriteten andras.
Mockade, gjorde maten och allt sånt. (Låter än så länge som ivilket inlägg som helst hos mig, tss )
 
Efter det blev det att pka och rida Goldie(?), trevlig liten häst!!
 
Och nu, ja nu är jag hemma i ca två timmar innan det blir stallet igen för at rida Laban, Ludde, Lumos och Calypto!
 
Det är väl nästan likt såhär mitt liv har sett ut sedan jag kom hem för snart en månad sedan (3juli). Fast ja, det var ju så det såg ut innan med.. med mer jobb och ibland fler eller färre hästar att beskådafrån ryggen.. Och ja, alla är de alla egna på sina vis!
 
Lumos har jag bara ridit två gånger sedan John behandlade honom i ryggen. Igår gick han så jättebra! Börjar som vanligt med att vara överkänslig och inte vela ha någon kontakt men till skillnad från 2-3 veckor sedan så är det så mycket bättre nu när han gått på bett ett tag! Känsliga Lumos.. men han är härlig han att glida runt på (om det nu var så enkelt, men en dag kanske)
 
Calypto har haft två dagars vila efter två joggingdagar efter Nille- kursen fre-lör.
 
Laban, så himla snäll och mysig!!!! (Dock inte igår när han såg ridskolehästarna galoppera full fart i sommarhagen när vi var påväg hem. Men men, han behöver ut och träna hjärnan sin! Jag gillar Laban massor ändå!! ) =D
 

Ludde har blivit igångriden. Tre gånger har vi ridit denna vecka och innan dess har jag kommit fram till att det säkert var 6 veckor sedan jag red honom innan hans sommarvila!
Men han har verkligen varit bra dessa dagar :) Förr har han alltid varit jobbig efter han har haft vila! But so far, so good!
 
Greven har vila han just nu! Så honom har det inte blivit ridning på sedan en vecka tillbaka!
 
 
BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0