3Juni

Igår, 3 Juni 2012

Calypto och jag skulle tävlat LA:4 dressyr hemma på sork. Men då jag kände mig nöjd med vad vi presterat i LB- klasserna så kände jag mig nöjd och ville inte ge mig in i ett (för mig som inte kan sånt där) svårt dressyrprogram.

Men Åsa var inte svårövertalad vilket gjorde att hon startade honom efter att ha tränat honom 2 gånger under veckan.

Det blev liten miss här och där. Böt galopp i ena förvända och fick bara ett språng i den förvända.
Så vad trodde man då? Inte så himla mycket..
Men jodå.. De tog ledning på 66% med en marginal på 3% vilket även blev slutresultatet. Och då kan man undra vad de fått om de inte hade haft missarar :D ??

 

Bilderna är tagna av Lillan på Underbara Calypto och Bästa Åsa!! :D




Åsa skulle egentligen tävlat Capri i medelsvår C:2 men valde att inte starta den.
Men då fick Calypto hoppa in på ett ännu svårare program med förvänd galopp i serpentiner(han som hopphäst byter gärna titt som tätt), öppnor, slutor, bakdelsvändningar mm.  
Han gjorde det så himla bra utan byten och grejjer... Riktigt fint genomfört och de red på över 61%


Alltså, för två veckor sedan började jag med att lära honom förvänd galopp- att inte byta.
I veckan blev det inlärning av bakdelsvändingar.

Och igår fíck han rida två nya program varav ett de inte hade tränat på.




Sen är det också såhär: När vi köpte honom för 14månader sedan var han precis inhoppad och hade börjat hoppa runt 100cm.

Idag ett år senare, då tävlar han 120 som ingenting(3starter, två med 4fel då rivningarna har legat på min sida och en nolla), han tävlar LA:4 dressyr och vinner stort trots missar, han debuterar medelsvår i dressyr.
Och skillnad är om han skulle vara äldre och ha erfarenhet inom detta men det har inte. Han är en 'hejdundrande nybörjare'.

Hur långt denna Calypto kommer att gå om han håller sig frisk är alldeles upp till på honom. Det är bara han som kan avgöra hur långt han är villig att gå! Jisses vilken häst jag har!!!




Helt Amazing, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0