Turkeyet

Jahapp jahopp!
I lördags började dagen med stallet på morgonen och fodrade.
Tog ut hästarna och gjorde maten, mockade innan jag red ludde, gick med laban 2x30, skulle gått med kumos och calypto men tiden räckte inte till då jag inte ens hann gå och säga "bye bye, see you 2,5 weeks later" men jag hade sagt innan att jag skulle åka så de förstod nog ;)
HoneyBunnies ♥
Arne hämtade mig i stallet vid 13 efter att jag varit ute i riktigt spöregn, körde mig till pendeltåget som tog mig till stockholm. På detta tåg satte det sig en man bakom mig. Det började med att han tog av sig skorna och nuddade mina ben ett antal gånger(måste haft långa ben för det är ändå en bit till sätet framför) innan jag flyttade benen och han fortsatte(jag har svårt att avgöra om han gjorde det med flit eller inte) men efter ett tag började han med sträckta ben att vicka på tårna med sina svarta, gammla, fula strumpor.. i hela 30min!!!! Alltså, vem gör så?
Väl kommen till centralen tog jag arlanda express som gick på ca 20min.
Jag satte mig ner på ett säte, ser en ändå ganska stilig man som ser ut att ha arbetat en del för att komma dit han är idag. Men gissa vad? Jooo, han stinker sprit. En mysig resa igen alltså ..;)
Men fort gick det
Vid arland checkade jag in och gick runt på taxfreen och kikade.. Köpte en parfym till jennifers vän här nere, tre pocket böcker och tre påsar godis.. tss
Planet gick 17.45 och höll tiden bra.. En helt okeyy resa bortsett från en familj med ett barn på ca 2 år som gjorde skrikande ljud som om man trampar på en katt eller hund, verkligen gallskrik bara sådär från ingenstans. På ett annat säte fanns det en mamma som var väldigt genuin och go till sitt barn. Men hon pratade högt som sjutton med en dialekt och ett hektiskt garv.
Jag lyssnade på musik och läste en av böckerna jag köpte! Väldigt lättläst bok så det gick ganska fort att läsa ut den.
Jag var framme vid halv tio.. hämade mitt bagage och jag trodde att jag stött färdigt på knäppa människor( killer med fötterna under sätet på tåget, den silige mannen som luktade sprit på arlanda express och de två familjer som verkade tro att de var ensamma på planet).. men när hämtade bagaget stod den en tjej i lila klänning som åt på en klass, typ som magnum glass. Hon verligen sög av pinnen och slickade på den och nej, det var inte bara jag som reagerade, hon var helt förslukad i sin glasspinne och ja, hahahaha!!
Gick sen till transferbussen. Den hade tre hotell den skulle till som låg utanför alanya men snäll som chauffören var körde han mig 15 min hit så att det löste sig för mig.. Snällt av honom :::)
Vid bussen mötte jennifer och vännen Adem mig. Vi gick och åt soppa på ett ställe.. klockan var då runt tre på natten kanske kanske kanske kanske?
Åkte hem och gick och la oss!
Så gick den dagen till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0