Som en väntan utan land, I'll travel till the end of nowhere

Sov hos min syster i lördags.
Klockan 05 tog jag cykeln och cyklade till tåget som tog mig till ösmo. Från ösmo cyklade jag till stallet.
Fodrade, tog ut och beslöt mig för att tävla Lumos. Egentligen var det Calypto som skulle tävla en 110 på Södertälje. Men han tappade en sko i lördags så då fick det bli Lumos..
Men han blev glad! Han fick bli borstad och knoppad at home.
6.50 Åkte vi.

Jag startade runt halv tio...

Med tanke på att jag bara skrittade Lumos i lördags så kunde han varit piggare än vad han var!
Hoppade helt bra på den röriga framhoppningen.
Banan uppfattade han som lite obehaglig med mycket av allt(är ganska tittigt med annorluna lyse, mycket folk och hinder).. men till skillnad från tidigare så kunde man bara sluta om benen och rida på framåt (förrvände han när han blev skrämd).

Jag tycker att han hoppade hela banan bra! Dck kom vi lite stort på de flesta oxrarna(mot 3an var det han somtog ett 'stutssprång' annars var det my fold!) Fick ett ner på sista hindret som var en oxer. På filmen syns det inte i den hastighet som han hoppar.. men jag kände att jag var lite snabb med handen innan han fick chansen att slutföra språnget.
När jag tar honom i munnen kommer bakbenen ner snabbare så att han slår i den bakre bommen. Men det var my fold!!


Tänkte faktiskt efteranmäla 120 men den totala kostnaden blev 500kronor+ ca 4-5timmars väntan. så vi beslöt oss för att strunta i det och nöja oss för dagen :)

Men vilken häst!! Att sitta på honom känns som att man kan eröva världen med lätthet (lite överdrivet)..men med hans vilja, fantastiska inställning och med hans power så blir man såååå glaaad och upprymd att man bara vill ha mer och mer hela tiden.. han är som en drog  :D Bästa Lumos ♥


Movietime ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Ni är så fina tillsammans!

Du är så sjukt duktig Josefine!! :)

2012-03-19 @ 23:16:04
URL: http://emmaannie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0