The best stories told.. fly me high on an angels wing

Har nu legat vaken över en timma(från 05).. kan bero på att jag somnat mellan 7-8 denna vecka utom i torsdags.

Väntar på att åka till stallet som blir ungefär klockan 08. Då blir det att rida ut på ludde. Under dagen ska jag även rida greven, lumos, laban och småtrimma calypto inför tävling på södertälje imorgon. en 110 som vanligt :)

Ikväll ska jag på kalas hos jossan som fyller år längre fram i tiden.

Jossan och pärli ;)

Sen tänkte jag sova hos min syster för att sedan ta cykeln på tåget imorgonbitti så jag kan cykla från tåget till stallet(går ju iallafall minst dubbelt så fort :P

Sen blir det fodra, ta ut, fixa calypto och sedan åka :)


Får se om han slipper bli skärrad på framhoppningen-
senast satt det kvar inne på banan. -något spänd häst




Lumos överraskade verkligen förra helgen med en vinst i sin första omhoppningen( eller jag kom på att vi inte hade tränat på det någongång så jag tog tre språng några dagar innen).. han är så himla härlig att rida! han verkligen söker hinder och vill fram överallt och vill allt hela tiden. Han är som en evighetsmaskin! :D


Lumos har förövrigt gått bra hela veckan. fin på träningen i torsdags då det var en del lydnad. Men han är ju min häst så få är man lydig och uppmärksam ;)

Calypto var även han felfri i sin 110. Men skygg som han är för hästar så blev han riktigt känslig på framhoppningen med 6 hästar i litet utrymme som gasar runt. Egentligen så brukar jag bara ta något språng och sen gå ut pga detta. Men han fick ta 5 språng bara för att se om det blev bättre. Men nja, hoppade som sjutton. antingen tvärvände han efter hindrena eller så bockade han om det inte var någon i närheten.

Spändheten höll i sig inne på banan och gjorde endel tok för stora språng. men han är ju så gullig han :D
Filmer finns i tidigare inlägg.

Han fick jogga lite i måndags. Sen tyckte jag att han kunde få två dagars vila.

I tordags märkte jag at han inte hade behövt det.....
Igår kom syster och red honom samtidigt som jag red greven :) xxpjnzhnjpxa =D



Lumos långhårig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0