Kort sammanfattning om det senaste..

Den 3-4 november var det kurs för Niklas Johnsson igen. Det blev endast med Calypto då Lumos fick ett balltramp och då fanns det en annan som ville ha platsen istället för att sätta in en annan häst.
 
Calypto gick (såklart) utmärkt och vi fick (som vanligt) mycket beröm för oss. 
Okej, trorts mitt kanske lite väl överdrivna patetism så är det ändå det som hittills är sanningen..
 
Nille avslutade sista passet med att säga; Jag vet att jag är lite tjatig när jag sa det igår och jag vet att jag sagt det tidigare, men ni har inga problem att starta 130 och det är inte vanligt som man ser elever som tävlar lägre än vad det bör. Det är alltid tvärtom, att mängen tävlar för högt. När jag ber dig rätta någonting gör du det på första försöket.
 

Jag själv kan enligt min erfarenhet bara hålla med. Under alla år som ryttare har vi blivit hetsade om att vi tävlar för lågt 'ni måste gå upp i klasserna' och liknande kommentarer.
På ponny var kom de andra som tjatade? Inte alls långt. Var kom vi ? Mowgli tog jag själv upp till MSV A och alex tog vi till MSV B. 
Efter det är det ingen som har hackat på oss. Stressa leder inget till. Kan inte alla andra också förstå det? Blir så trött på folk som ska upp i klasserna bara för att tävla högt trots att man inte är redo för det. Det är inte bara ens egna förtroende man krossar utan vems mer? Jo, hästens. Ens kära häst, är det verkligen värt att sätta hästen i skiten bara för att det ska låta?? USCH!
 
Och ja, det är ju såklart kul att höra sånt :) 
Men jag ska "försvara" mig genom att säga att 130 är inget jag tänker debutera inomhus med Calypto och jag ville att han skulle få ha året på sig att göra bra 120 starter och ja, det har han ju gjort med 0'or och 4'a felare. 
 
 
 
 
Vi har också gjort ett spontant hästköp av en häst vi blev rekomederade. 
6-åring e. Quite Easy ue. Robin Z    som precis börjat igångsättning efter en benbits op.
 
Rozqoo Dee
 
 
 
Efter att vi haft honom en vecka så kunde jag inte låta bli att raka bort hans lång-långa päls. Det gick inte att borsta den ren varje dag. Förlåt Rozqoo, men du blev faktiskt finare ;)
 
 
Matilda spolade honom efteråt.. Jag ska avslöjde det också.. han fick ett hjärta på rumpan (hahaha, stackars häst!!!!!!!!!!) Men man kan bara raka bort det när man tycker det passar... ALdrig har jag haft det eller trodde jag att skulle ha det på min egna häst :P
 
 
 
 
I söndags var det som sagt dressyrtävling. Regional LA:1
Vi fick en del missar, stora som små. En får jag ta på mig, en Calypto och en var för att vi (jag) tränat för lite på att rygga.
 
Men vi kom 4a ändå av nästan 40starter. What to say? My boy is amazing!!
 
 
 
Filmer kommer nig i helgen om inte imorgon!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0