Gold medal and a krown

Ja, i första 120' n ville han verkligen inte gå in på framridningen. Men dumt nog prövade jag. Han gillade det inte, kastade sig och höll på. Så gick ut därifrån och gick sedan direkt till framhoppningen. Hoppade stort eftersom han var spänd och hade koll på allt och alla och han såg till att han kastade sig om det så var några meter mellan oss och någon annan.
Han blev dock mer avspänd på banan och kändes bra. Blev dock spänd mot vissa hinder och backar av för mycket så att vi antingen kommer utifrån eller tvingas lägga till ett språng(dock i tid). 
Tog ganska långa vägar i fas 2 då han hoppar stort så vill jag inte svänga förrän han har landat och är i balans och så han inte ska känna sig alltför pressad. 
 
 
 
 
Inför andra klassen fick han en lugnare framhoppning(utan framridning) men kändes däremot trött. 
Började med ett stort språng på det första hindret på banan vilket gjorde att vi tappade den planerade vägen och fick ett dåligt utgångsläge inför hinder 2. men hoppade och han behåller spänsten mycket mer än vad han gjorde förut (förr var det ett problem- att han inte behöll trycket. Idag är det inget problem). 
Kan väl kort och gott säga att jag fick rida ordentligt då han var trött och hoppade fortfarande högre än vad han behöver. 
Men han är en riktig kämpe min Calypto! The Worlds Greatest.

Och som jag brukar säga -Han har verkligen framtiden för sig. Hans 'karriär' har bara börjat. Efter ett års tävlande och kontiunerlig ridning har han utvecklats något enormt. Han hade redan när vi köpte honom ett bra men gjorde gjorde ojämna språng. Han hade bra ridbarhet och rätt inställning. Aldrig hade jag kunnat tro att han skulle bli så fin som han är på bara ett år. Måste hålle med Toiny som hjälpte oss att hitta honom som sa till oss när vi skulle hämta honom "ni vet nog inte vilken fin häst det är ni har köpt" och nej, det visste och vet vi fortfarande inte!!!
 
Andra klassen: 
 
Måste också tillägga att det är svårt att få till en bra ridning. Jag vet inte om han tänker backa av eller inte. Ibland rider jag framåt när vi ligger bra för jag tror att han ska backa av och vise versa. Men det blir väl bättre med tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0