blablabla

I fredags var det jobb och sånt där med hästarna som att fodra dem, ta in och ut, rida, mocka ocg göra maten.
Åkte under dagen till lyckås och fick med mig en jacka från equline, ett innetäcke till Calypto och en tröja till mor.
 
Sen var det så att syrran, Jihäää fyllde 24år. Grattis igen men i efterskott !! =D Vad jag förstod det som hade hon haft en väldigt bra dag+natt+dag+natt(?) Och det är du värd :D
 
 
 
Även lördag blev det en hel del job, fodring, mockning, ridning och fixa med allt hit och dit.
På kvällen åkte jag till syrrans place för att sova där över natten.
 
Imorse, söndag alltså. Kom till stallet vid halv sju. Fodrade, mockade och tog ut lite hästar innan jag red Lumos som gjorde debut i dressyrsadel- över förväntan!
Sen blev det att packa och fixa lite innan vi tog Calypto på tävling. 
 
Det var 110 och 120, första inomhustävlingen. Som jag hade trott var han väldigt spänd till första klassen men gick ändå felfritt trots en rörig framhoppning som han ändå klarade av bra. 
120'n var det en A:0a där vi fick ett ned. jag la in ett extra språng(var dock böjda linjer) då jag inte riktigt vill rida på framåt när han är spänd.  Men ändå två helt ok rundor och jag är glad att vi hoppade 110klassen så han fick se sig om.
 
Men duktig det är han allt. Och hoppa det kan han också!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0