This song is talking to you & me

Min planerade sovmorgon gick inte direkt som jag hoppats.. Vaknade kvart i åtta och var pigg-seg.
Har därefter bara fixat lite, lyssnat på musik, ätit godis (a) och suttit med datan i knät för at framförallt fixa tävlingar där anmälningstiderna snart går ut.
 
Det finns inte så himla mycket tävlingar tycker jag..
Lumos tävlas inte så ofta, för honom är det markarbetet som är viktigt och sen bara åka ut ibland för att få lite nya views!
Calypto har nu två vilohelger innan de 30/9 blir Drevinge. Det är första inomhustävlingen så han får gå 110,120. Får se hur han reagerar på att komma inomhus då han är lite känslig min herre.
Helgen efter blir det Rimbo med två 120klasser.
Helgen efter det har jag inte bestämt mig. Antingen Strömsholm torsd. och sedan stanna kvar över helgen, eller Södertälje lör-sön, eller dressyr på Haningebygden. Hm..
 
Det som är med både Strömsholm och Södertäle är att det är tittigt. Inte för att Calypto är en fegis utan att han lätt kan bli spänd från framridningen/hoppningen vilket oftast sitter kvar på banan. Vid ett tittigt ställe kommer han då reagera ännu mer och verkligen ta i allt han kan. Framhoppningen på Södertälje har aldrig varit lugn!
Det är en fråga som återstår utan svar.
 
Men på Haningebygden har jag anmält Calypto till LB:1 och LA:1. Kanske bara går LA:1 och Lumos LB'n.. denna fråga återstår ockå..
 
Då efter 3 tävlingshelger får han lite vila och anpassad ridning som han även har nu så han håller gnistan uppe :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0