Calypto Sundbyholm 25/8

Jag hade två saker som jag "oroade" mig för inför gårdagens starter med Calypto.
 
Den första var att han har en sko som sitter på men hoven har gått sönder lite och den bör inte gå sönder så mycket mer, vilket den sån tur var inte gjorde. Men den var ett oro's moment.
 
Det andra var att Calypto inte kändes så bra på senaste tälvlingen på Nyköping. Det var ioförsig första tävlingen på 3månader efter hans behandling.
Men jag vill ju såklart att han ska kännas bättre och absolut inte som han gjorde på Aspvik då han stannade på framhoppningen och inte alls var bra på banan. Dock var han ju faktiskt halt då... Men ändå!
 
 
Så jag ville att han bara skulle göra vå säkra rundor och det tycker jag att man kan säga att vi gjorde.
Fanns ingenstans jag tog en chansning just för att inte förstöra flytet.
Och placeringar blev det ju också ! =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0