Jag förstår hur du känner

Jag förstår hur du känner..
Jag vet hur det känns..

Nej, nej, nej säger jag bara!
Det finns ingen som vet hur jag känner likaväl som jag inte vet hur du eller vem som helst känner för ditt eller datt.

Det är något som inte bör vara en korrekt mening. Man kan aldrig någonsin veta hur någon annan känner vad det än gäller!

Så, om du är smart, säg inte till mig att du vet hur jag känner. För det gör du inte! Det är helt patetiskt att man ska kunna förstå sig på någon annans känslor!

Så, därför, stryker jag nu det ur min ordbok; jag vet hur du känner, jag vet hur det känns. 

Det är oftast i något tråkigt sammanhang som man använder sig av dessa ord. 
Jag tycker dessutom att det låter lite negativt och nedtryckande mot personen i fråga. 
Jag tycker att det är bättre att säga; Jag tänker på dig eller dylikt. Att veta hur någon annan människa känner, det går inte!

The End




Kommentarer
Postat av: Anonym

åh de tycker jag oxå är jobbigt när folk skriver! de kan aldrig kännas likadant för någon och alla situationer är helt olika!

2013-12-09 @ 16:04:44
URL: http://missmalinerika.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0