2,5 veckor

Under 2,5 veckor som Rozqoo skulle skrittas på inför nästa återbesök såskulle han första veckan promeneras 2x20 minuter.
Resterande tid skulle han skrittas 40min och kunde arbetas i skritt.
Men jag varierade med uppsuttet och promenader.
När jag red så red jag barbacka för det är ju ändå skönare om man ändå bara ska skritta. Och han var jättesnäll, såklart!!

Häromdagen tänkte jag ta sadel bara för att.
Jag han inte mer än utanför stallet så gjorde han 4 bockningar rakt upp och ned på stället. Han fick sadeltvång( vilket jag aldrig märkt av direkt tidigare).
Men jag gick in i stallet och tog av sadeln. Sen hoppade jag upp barbacka och swooop så var allt ok..
Så det är ju skönt att man kan rida barbacka iallafall :D


När jag har ridit har jag ridit med det sk. flippanbettet. Han går bra på det och accepterar ett stöd.
Så jag kommer nog variera med det lite iframtiden.
Det är inte så skarpt som det ser ut ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0