Hoppsan hoppsan..

Det gick ju inte helt bra idag... dock helt godkända resultat såklart.
 
I 120 kom han aldrig fram för skänkeln. Stannade på ett hinder vi låg lite kort på men inget som ska vara problem för min superCalypto!!
På framhoppningen till 130 stannar han 4gånger i rad på oxern. Och det är inte alls Calypto!!
Väl på banan och mot hinder 4 ligger vi lite stort och C backar av istället för att driva framåt. Men jag trycker av honom ändå men han får med sig bommarna.
Till hinder 8c(trekombination) så vinglar han till men hoppar ändå men får med sig utsprånget.
 
Visst.. 4 och 8 fel är inte så dåligt, egentligen! Men det är faktiskt för mycket fel under en dag för mig och calypto bara sådär.
 
När vi kom hem böjde vi honom och det visar sig att han faktiskt är halt. 
 
SÅ tråkigt såklart!!!!!!!!!!!!!! Men ändå skönt att veta att han under våren kanske har varit spänd bara för att han har ont men hoppat ändå för att han alltid ställer upp!
Han har även blivit kortare och stappligare i traven vilket har gjort honom svår att få jämn i takten. 
Galoppen har även den känts lite kantig men jag har mer tänkt att det är väl för att jag bara jämför honom med alla andra jag rider.
 
Men, det känns skönt att jag redan förra veckan tog bort honom från de planerade tävlingarna!!
 
Loverboy♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0