Alanya

I onsdagskväll åkte vi och tog in hästarna vid 20.00
Efter set hoppade mor, Jennifer, Sara, jag och Lovisa in i den proppfulla bilen med jennifers och Saras resväskor + en massa annat som de skulle ha med sig till deras efterlängtade turkey!!
Konstigt nog hade inte ont i nacken dagen efter..

Väl på Arlanda blev det inte den enklaste incheckningen..;
Deras resväskor vägde 19kg i övervikt(tillsammans sån tur är).
Det kostar 89:- extra för varje kilo som är övervikt. Ja, ni kan ju räkna själva..

Jennifer skulle ha med sig en flyttkartong och en klädstege dessutom. Men de vägde 8 samt 9 kg var.

Vid lämnande av klädstegen så sade att man måste ringa in innan om man har ett specialbagage som är längre än 158cm i omkrets.. Ojojoj.. Efter ett nära försök att få med den så slutade det ändå med att vi fick ta hem den(jaa!! För den tog inte alls någon plats i bilen...!!).

Nu har jag bara förklarat lite på ytan av det men det gick inte helt enkelt till stunden på arlanda!!

Vi andra 3 kom hem strax före 1 på natten.
Så det var bara för oss tre att hoppe i säng och sova 4 timmar innan en tidig morgon istallet vid 6.

De är iallafall framme och snart är det vår tur!

Jag och Åsa åker ner den 24/6.
Åsa åker hem den 7/7
Lovisa kommer den 17/7
Jag och Lovisa åker hem den 31/7

För mig blir det alltså 5 veckor där nere!!
Men jag vet att det kommer bli skönt !

Hästarnakommer få ha set lugnt och skönt utan mig( då kanske de uppskattar mig mer är jag är hemma ;) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0