Helgen som gått

I lördags var det röd dag vilket innebär att det var ledigt från jobbet men hade ridskolan så det blev ledigt från jobbet men jobba där iallafall, hehe..
 
Åkte till stallet 5.30 så att jag skulle hinna klart innan 10 då Calypto och Lukas skulle göras iordning för att åka och tävla på Södertälje ridklubb.
 
Lukas startade dagen i en 100cm klass som var clear round.. Där var han felfri!
Sen startade han 110 där cdet blev ett ned i andra fasen.
 
Calypto gick även han en 110 men var felfri och snabbast vilket gjorde att han vann!
Det var alltså första tävlingen sedan han blev behandlad i framknä och rygg för ett par veckor sedan.
Jag hoppade honom lite i veckan bara för att känna på honom inför tävlingen så vi var väl inte helt förberedda kan man väl egentigen säga men jag tycker det viktigaste är att han bara får komma ut och hoppa. Att vi vann var ju bara ett stort +   :D hehe
 
 
 
Det gäller bara att han ska kunna galoppera och tänka framåt av sig själv vilket han inte riktigt gör.
Jag var dålig att forma i svängarna ser jag!!!
 Däremot överhoppade han sig inget på banan vilket känns lite skönare..då får man mycket mer rytmisk runda ;)
 
Lukas filmer kommer..  men det tar ett tag att ladda upp :(
 
 
 
 
 
Igår, söndag hade vi ridskolan även då. Kom hem på kvällen och la mig så tidigt som möjligt (när det nu var)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0