Lycky me

Tur att inte alla dagar är som fredagar.. Då hade man varit död för länge sedan!!

Varje fredag ser ut som så; fodra, ta ut mina. Fodra ridskolan, mocka 8spiltor, 4-6boxar, ta ut ridskolehlstarna samt ca 7vänder med pricathästar.
Göra iordning hästar för handikappridning- gå 30minutera promenad med dem.
Mocka ytterligare 7-10 boxar, höa åt ridskolans 31hästar, sopa hela stallet som tar ca 10min om man väljer att bli riktigt varm- annars tar det längre tid. Sen byta vatten åt 2hästar vilket tar sin tid.
Skillnad om man hade hela dagen på sig och inte bara 5timmar. Slitsamt är vad det är.. Även om det inte låter så, hehe

Idag tog jag en slapp eftermiddag och åker till mamma efter att jag mockat och så åt mina samt lunchat innan jag tog en snabb gång till tåget.!
Sen blir det stallet och kanske rida annars tar jag bara in hästarna och säger godnatt. Men... inte ännu heller!

Larsson, stallkatten kan det där med att sova gött!!

Trackback
RSS 2.0