The One!!!

I måndags morse åkte jah och syster till Skellefteå för att provrida EN häst.. hehe
Det tog sina timmar härifrån Nynäshamn men jag tror vi redan innan visste att det var värt det, hehe
 
Väl där red vi och hästen hade ingen bjudning och fattade verkligen inte vad skänkeln eller styrningen var till för..men esch, vi struntade i det.
 
Vi ansåg att han skulle bli utmärkt inom en tid.
 
När vi provat hästen och var påväg hem stannade vi hos Sara i Örnskiöldsvik som man ändå åkte igenom :)
Kul och skönt att få sova några timmar!
 
Tisdag morgon fortsatte resan hem!
Tog ca 5-6 timmar(?).
 
 
Vi bestämde oss för att ta hästen och säljarna ville att han skulle lämna gården så fort som möjligt och inte oss emot!
Så igår fredag kväll, inom loppet av 5 dagar så var allt klart med hästen och han kom hem till oss!
 
 
Mamma visste inte om något förrän två timmar innan hästen skulle komma.
Detta fick bli hennes födelsedagspresent som är den 28 april!
Vi fick dra en hel del lögner för att allt skulle gå vägen men det gjorde vi bra, syster och jag!
 
Om jag fyllde år skulle jag också vilja ha denna häst(ponny). hihni ::D:D:D:D:D:D::D:D:D
 
 
Här är han!
 
Midskogs Deciembre, Han får kallas "Mulle"  
Född 2008
Okänd härstamning
Korsnigsponny; Arab, New Forest, Welsh
Ca 146cm
Gråskäck
 
 
Inriden men bara gått i skog men mest använd som handhäst.
Jättesnäll och trevlig som kommer passa in super i vår familj =D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0