Istanbul

Bilder kommer senare!
 
 

Ska försöka summera den senaste veckan!

     Torsdag 19/6 kl 21 åkte jag och mamma till Rozqoo. För ett par sista bilder och ett sista allt för sålänge.

Sen åkte vi direkt till Arlanda där jag gick av och väntade i ca 7,5 timme innan flyget mot Gazipasa, Alanya, Turkiet. 

Jag fick då skjuts till lägenheten och när jennifer var klar i skolan kom hon. 

Vi gick och badade en sväng i poolen innan vi tog oss en promenad med plastpåsar och saxar för att klippa lite blommor och blad. Det var midsommarafton och vi skulle göra oss fina midsommarkransar!

Klockan drog iväg med ett svep (sov vi kanske ett tag? Tror det! NEj. jag fick höra att vi faktiskt var på hamam och det stämmer bra xD ) och rätt som det var kom det 3 killar(vänner till jennifer och Gulay). 

Avslutade midsommarkransarna medan de drack lite sprit och tjoade på balkisen. 

Vid nattetid, efter 00 tog vi taxi till centrum och var ute tills de stängde vid 03. DÅ blev det summergarden och hemgång vid 06. 

Vi var då 6 st som åkte hem till syrran.. 

God Morning and Good Nigth. Jag sov väl 15min max den natten.. Jennifer inte mycket mer hon. 

Vi bakade bröd och bullar(vilket inte blir lika goda som i sverige, antar att det är ingredienserna som busar till det).

 

På eftermiddagen på lördagen åkte vi till alanyum och shoppade lite. Sen åkte vi hem innan vi åkte till centrum för mat. 

Väl komna hem vid ca 00 så skulle vi till centrum för kalas. Så det var bara att åka tillbaka..

 

Söndag, då blev det stranden! Sen kommer jag inte ihåg något mer. Tror att vi sov hemma och det ganska tidigt. 

 

På måndagen kl 14 åkte vi till Eregli. En busstur som tog 14,5 timme (med stopp på vägen).. nästan underbart!!

När vi kom fram dit vi skulle uppe i bergen i en lägenhet där hela familjen hade en varsin våning så fick vi frukost på den övre våningen. 

På tisdagen åkte vi till Eregli centrum och promenerade och åt mat, fikade, de som ville drack öl. Vi gick i lite affärer. 

 Kom hem ganska sent så då la vi oss.

 

På onsdagen blev det Aqua park(vattenställe). 

Ja, och mer då? Det kommer jag inte ihåg..

 

Torsdag.. då blev det stranden och sedan tillbaka till ’omskärelse-partyt’.

 

Fredag gick bussen till Istanbul vid 10. Resan tog drygt 4 timmar. 

Vi gick runt på stan och tog lite bilder, såklart! Shoppade småsaker.

Vi kom till hotellet vid halv ett och då somnade jag med detsamma!

Jag vaknade kvart över 7. Jag gick då ned till lobbyn med datan och min bok för att ladda upp bilder och under tiden de laddade så läste jag ur boken. 

Det blev inte sådär 258 bilder som jag försökte med igår xD Men många blev det!

Vid halv 9 tog vi mycket god frukost och sedan stan en sista sväng :)

 

Men burrrrr vad kallt det är här!! Linne och shorts räcker inte här inne i stan!! Så idag bliev det tjocktröja på! mmmmmmmysigt :D

 

Sitter just nu på ett cafe inne i istanbuls shoppingcentrum med 6 våningar!

Vi har gått runt i ca 5-6 timmar och shoppat lite granna!

 

Ikväll vid halv nio ikväll kommer vi börja åka mot Alanya ( =D =D =D )

Dessvärre är vi inte hemma förrän imorgon vid typ lunch, gahhhhhhhhh

 

Men men.. hoppas denna tur går minst lika snabbt som den vi åkte från Alanya till Eregli.

 

Wihoo…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0