LEDIG!

Tro't eller ej.. men idag är det första dagen jag är helt ledig sedan jag kom den 31 juli från 5,5 veckors semester!
 
Jag har alltså jobbat 66 dagar i sträck utan en ledig dag!!!
 
Sen kanske det bara varit 3 timmars arbete vissa dagar.. men ändå, alltid någon tid att passa och att jobba är ändå att jobba.
 
Men är jag rikare för det? Det tror jag inte!
 
Dagen började kl 5. Stallet vid halv 6
Fodrade och mockade, borstade Calypto och Florina. Tog ut lite hästar. Red Florina och Calypto.
Gjorde iordning Lukas och Rozqoo.
 
Vid 10 åkte vi til sollentuna för tävling i 110.
 
Lukas hade ett tidsfel trots att jag kapade vägarna där man kan xD Men jag vill inte galoppera på riktigt ännu för han blir ännu mer på då. Men det komme rså småningom!!
 
Rozqoo, ja.. han hade tur att ponnyn haltade lite i veckan.. för då fick han tävla istället!
 
Framhoppningen gjorde han riktigt fina språng med ryggen och då känns han klockren! Men han måste bli ännu starkare och mer van men de blir fler och fler supersprång nu! 
Och jag gillar verkligen Rozqoo. Jag vill att han ska bli bäst! Jag är säker på att han också vill vara bäst.. Han måste bara coola ned sig lite och göra rätt!
 
En enkel runda men var inte med och svängde i en sväng i omhoppningen så vi fick ett ned.
Trots att jag inte satsade utan använde mig av grundtempot så hade vi näst snabbast tid ändå. 
 
 
Tyvärr blev det inga filmer då jag endast hade 13 hästar i mellan och moder ledde den ena medans den andre blev riden och vise versa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0