regnig tisdag, inte mig emot

Calypto gick fin-fint på träningen( Han heter ju Calypto och är alltd bra så xD )
Rozqoo? Jag red med raka, mjuka gummibettet och ska rida med det nu för att se om jag kan få ett jämnare stöd. Nu är han inte så hiskligt strak längre så då behövs inget som man behöver ha för att "ruska till". Utan nu är han bra efter lite uppvärmining och blir bättre och bättre för var minut. 
Med gummibettet är förhoppningen att han kommer fram till handen och tar ett mjukt stöd och ligger kvar utan att bita sig fast eller blir för tom. Idag? Superbra!
 
Annars har hästarna också gått bra!
Jennifer mockade både igår och idag till mig och det var ju snällt :D Tack!
 
När Jag red Florina fick jag en sjuhelsike huvudvärk :( En sådan som stormar in och ligger på hårt, ilande och länge.
Åkte då hem strax därefter. Duschade, åt och la mig i sängen där jag befinner mig nu.
 
Ska till stallet om ca två timmar. Ska mocka av, gå med hästarna som varit inne så länge idag från ruskvädret!
Calypto blev såååå svettig efter träningen trots klippningen igår så honom spolade jag av och skulle släppa ut senare men bestämde mig för att de andra fick gå in istället.. så han fick alltså en innedag idag xD Han behöver verkligen ut och röra på sina patellaben så att han inte står still för mycket xD
 
Vinter och snö! PLZ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0