Hästarna går..

Hästarna, allihopa går verkligen åt rätt håll och det gör att dagarna blir mycket enklare!
Varje dag ser jag fram emot att få rida dem, inget annat (förutom att åka hem och sova). 
 
Calypto, min fina vän med det störtsa hjärtat på denna planet. Han är som han alltid är och försöker och vill vara alla till lags och göra rätt. Han vet hur man får en människa att le!
 
Florina, känsliga flickan som igår hoppade för första gången! Det stod två kryss framme på utebanan och det var ingen tvekan om någonting! Hon 'bah' körde.
Idag gjorde vi vår första egna uteritt och hur gick det? Skritt, trav och galopp och småhopp! Så himlans duktig!!
 
Lukas, han går bra. Lite ifrågasättande de senaste 2 veckorna och blivit lite getsig men man vet ju att det blir några dippar som alltid vänder till det bättre så detta ser jag som något positivt. 
 
Rozqoo, Jag vill rida honom dag in och dag ut! När man väl sitter där på hans rygg så går tiden så fort att när man tror man arbetat i 10 minuter så har det redan gått en timme!
Det är en hel del markarbetsjobb kvar, framförallt i högervarvet där han blir starkare. Men det kommer, det kommer!
 
 
Nu ska jag äta och sedan åka och ta in hästarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0