5.30

Klockan är just nu i börjande, skrivande stund, 5.30
Jag har varit vaken sen 04.15 och kan inte somna om. Detta är inte alltför ovanligt längre, att jag vaknar någon eller flera gånger på natten och i vissa fall inte kan somna om. Jobbigt, det är vad det är.
Anledningen till detta kan jag inte svara på då det kan bero på olika saker. Vad vet jag..
 
Just nu känns det helt klart som att det är nacken som jobbar mot mig här :'( :'(
 
Var hos ortopeden igår för andra gången. Jag måste säga att första gången visste jag inte vad jag gjorde där, om det även denna gång skulle ge ett nollvärdigt resultat som många andra saker jag har prövat..
Och jag höll fast vid den tanken att det bara var trams fram till igår, efter mitt besök.
 
Från sjukhusets magnetrötngen fick jag att allt såg bra ut.
Ortopeden som jag nu går till hittade dock följande: Inflammation någonstans högt upp, för lite vätska mellan c2-c6 kotorna(halsryggen), diskbråck och dåligt ligament. 
 
Jag tror inte att detta är en sån bra diagnos.. men samtidigt skönt att någongång få reda på vad denna övermäktiga djävul och smärta kommer ifrån.
 
Ska närmsta vecka på röntgen i handen där man rör sig för att se hur det ser ut i rörelse.
 
 
Hur som helst, så vill jag bara bli av med denna nacksmärta, huvudvärk till döden, strålningar, ilningar och bultande överallt i kroppen. Jag vill bli av med det nu, väldigt nu :( Om inte tala om att inte orka prata med folk, vara trevlig osv. Detta är väldigt humörsvägande och jag tror många märker av det fastän jag önskar att det inte vore så. Men jag kan inte riktigt rå för det, inte ännu.
 
 
Jag vill sova som jag alltid gjort förut, utan problem och svårigheter.
 
 
Aja, nog om det. Nu blir det lite mötsägelsefullt istället..
Nu blir det snart att åka till stallet och jobba några timmar.
Sen åker vi till Södertälje med Rozqoo som går 120 och Calypto som går 130.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0